מי קורא את קורות החיים שלך?

header news CV

כתבה: נילי חייקין

לפני כשנתיים בחיפוש אחר מסגרת לבת הגדולה ביקרנו בגן עיריה בשכונה. הגננת מירה, אישה קשוחה מדור המורות והגננות של פעם, עמדה בפינת הבובות עם נוכחות מרשימה והסבירה לנו על מעבר מחממת הגן הפרטי לגן עיריה. כשנשאלנו במה אנו עוסקים, עניתי שאני מנהלת גיוס (כ"א) ונשאלתי מיד – "האם אני מבינה כמה חשוב לדעת לכתוב קורות חיים?"

בשנים האחרונות מעבר על אלפי קורות חיים של מועמדים ושכתוב להתאמה מרבית למשרות בטיפולי הינו חלק נכבד בעבודה שלי, ובכל זאת עמדתי המומה. היו לי המון תשובות לתת למירה, בחרתי להגיד "קורות חיים הם כרטיס ביקור של מועמד שמעוניין למצוא עבודה", מירה הוסיפה משפט שאימצתי: "קורות חיים הוא מסמך הכי חשוב של אדם על עצמו, חשיבותו משפיעה על תפקיד האדם בחברה, השלכות לקידומו ושכרו".

קורות חיים הם אכן מסמך חשוב. יחד עם זאת חשובה לא פחות ההבנה למי את שולחת את קורות החיים שלך. מי קורא את קורות החיים שלך, ומה הוא יחפש בין השורות. מה הפעולה שמצופה ממנו לעשות בסיום קריאתו? האם להרים טלפון ולראיין את השולחת או להעביר למנהל מקצועי להתרשמות? אמא, רגע לפני לחיצה על Send  למשרה הבאה, תעשי בדיקה האם קורות חיים שלך משווקים את יכולותיך ברמה הטובה ביותר.

אמחיש בדוגמה: נניח לרגע מה היה קורה אם אתר למכירת עגלות יבחר לפרסם מפרט זהה לכל העגלות בחנות. מהעגלה היקרה ביותר לקומפקטית ביותר. פירוט בסיסי על מושב, חגורה, וארבע גלגלים. בלי אקסוסריז, בלי מידות, ובלי הסברי קיפול באצבע אחת כשתינוק ושני תיקים כבדים ענודים עליך.  האם היית קונה באתר זה עגלה? 

לכן אחדד – לכל אחת מאיתנו יש מפרט מדויק וממוקד. תמקדי את היכולות שלך בקורות החיים. 

נחזור לעולם חיפוש עבודה, מחפשת עבודה (סטטיסטית) מכינה קובץ אחד, אחד ויחיד שנשלח לכ-20 משרות ביום (לפחות חודש חיפוש עבודה אקטיבי). קורות חיים יגיעו לחברות השמה, לצוות גיוס בחברות ולמנהלים מקצועיים במקרים בודדים. כל גורם מחפש מידע שונה אודות המועמדת. כל אחד קורא חלקים שונים ומגיב שונה לשאר המידע המוצג.

כלל אצבע בחיפוש עבודה אפקטיבי

קורות חיים מותאמים למשרה. כל משרה! בכל דרגה, ממזכירה למנהלת הבכירה. טוב שיכלול פירוט אודות הניסיון הרלוונטי למעסיק המפרסם. כותרת ועמידה בדירשות מיועדת למגייסות, תוכן מיועד למנהלים מקצועיים.  מזמינה אותך ליישם כלל זה ולבדוק האם כמות פניות עלתה וכמות הפעמים ששאלת עצמך "למה לא חוזרים אלי" פחתה.

קורות חיים שלך =  הינם כרטיס ביקור ומטרתו זהה – שיווק עצמי, פרטי קשר וציפייה דרוכה לראיון עבודה! 

בהצלחה!

נילי חייקין

מומחית בבניית אסטרטגיית חיפוש עבודה, גיוס ומיתוג ברשת

nili.career@gmail.com



כתיבת תגובה