לשדרג או לא לשדרג- מה השאלה?

Liron

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתבה: לירון פן-שטכל.

כולם מדברים על זה שקורות חיים הם כרטיס הביקור האישי שלנו לעולם התעסוקה.

מהו הקשר בין חיפוש עבודה ולמושגים מעולם השיווק? האם כולם צריכים לשדרג את קורות החיים? למה זה חשוב ומה הוא מעניק לכל אחד מאתנו? מה בדיוק צריך לעשות או איך לכוון "נכון" כבר בשלב הראשון בתהליך חיפוש העבודה כדי להתקבל לתפקיד הנחשק?

יישור קו לגביי מה שנכון

תשכחו לרגע מכל מה שאתן יודעות!! בתהליך של חיפוש עבודה – אין "נכון או לא נכון"!  

ישנן סיטואציות שבהן כל התשובות נכונות ולא נכונות באותה מידה. לעומת זאת, השאלה שמובילה לתוצאות הרצויות, זו השאלה העוסקת במועילות. כדי להבין לעומק מה באמת יקדם אתכן לעבר המטרה, במקום לשאול: "האם הצעד הבא/הבחירה/השיקול יהיו נכונים או לא נכונים?" יש לשאול: "האם הם יועילו או לא יועילו עבורי באופן אישי?"

בהקשר של כתיבת קורות חיים, השאלה הזו פוגשת אותנו כמעט בכול שורה:

האם זה יועיל לי לכתוב מצב משפחתי?
איך לציין שאני לקראת מעבר מגורים לעיר אחרת?
באילו מקרים כדאי לכתוב שעבדתי בעבודות זמניות?
פרשתי כעבר שנתיים מלימודיי התואר, האם להוסיף את זה תחת "השכלה"?
האם זה יתרום לי לציין שעבדתי בשירות לקוחות טלפוני כשאני רוצה לעבוד בבדיקות תוכנה או בעבודה עם ילדים?

מהצד השני יש את המעסיק, ששואל את אותה השאלה, אך מתוך הפן העסקי והמקצועי:

"האם המועמד יתאים או לא יתאים לצרכיי הארגון הספציפי שלי?"

 

קורות החיים – מכאן הכול מתחיל

מזל טוב!!

התחלתן תהליך של מציאת מקום עבודה וזה בעיקר מזל טוב, משום שאתן מעניקות לעצמכן עכשיו חוויה מרתקת, הכוללת להכיר שפה חדשה ומציאות מרעננת של התפתחות והעצמה אישית, שמתגמלת בכול שלב ושלב בתהליך חיפוש עבודה:

1.      כתיבת קורות חיים

2.      שליחתם לפי העדפה אישית

3.      ראיונות טלפוניים

4.      ראיונות פרונטליים

5.      מבדקים אישיותיים, חברתיים וטכניים

6.      הצעת שכר וחוזה

7.      קבלה לעבודה

8.      התחלה!

 

אני לא יודעת איך כל אחת מכן תופסת את התהליך של חיפוש עבודה, אבל אני יודעת מניסיוני, שללא אמונה עצמית ביכולות וללא נכונות, סבלנות, נחישות והתמדה אמיתית – הדרך מרגישה שהיא רחוקה מלהרגיש מתגמלת.

את התחושה הזו יש בראש ובראשונה למגר, כי הדרך בהחלט יכולה להיות מענגת ונושאת פרי מתחילתה ועד סופה.

שלב 1. כתיבת קורות חיים

כל מטרתו של המסמך הקרוי "קורות חיים" הוא ליצור את ההזדמנות של פתיחת דלתות בפנינו, במטרה להתקבל לתפקיד הבא.

תחשבו על זה ככה:

קורות החיים הם רשימה מובנת ומסודרת בה אתן מציינות את תמצית העשייה, ההישגים וההצלחות האישיות שצברתן במהלך חייכם וככאלה – קורות החיים הם מלכתחילה אקט שיווקי – המזמין את המעסיק ליצור עמכן קשר בזכות החותם שהשארתן.

זהו תפקידו של קורות החיים, בדומה לכרטיס ביקור של כול עסק, המקדם את עצמו.

לשדרג או לא לשדרג

שדרוג נועד כדי לשפר את הקיים.

בשאלה "האם לשדרג", התשובה תמיד תהייה אישית ותלויה בשאלה אחרת: האם השיפור יועיל ויקדם אתכן כפי שאתן רוצות? יש לזכור ,שההחלטה האם לשדרג תשפיע על כמות וסוג הפניות אליכם חזרה מהמעסיקים ובסופו של דבר תשפיע על תפקידכן, מעמדכן ושכרכן.

מה שבטוח זה, שישנה שאלת חובה, שכל מחפשי העבודה צריכים לשאול את עצמם רגע לפני ששולחים קורות חיים והיא: "האם ערכתי את קורות החיים באופן כזה, שהכישורים ומידת התאמתי לתפקיד מודגשים, נראים לעין ומשאירים חותם חיובי?"

כאשר אנו משפרים את קורות החיים אנחנו בעצם מייעלים ומעצימים את האופן שבו אנו מציגים ותופסים את עצמנו. אנו משתמשים בשפה המקצועית של העולם התעסוקתי בעזרת כתיבה שיווקית, המשלבת את מה שנהוג, ראוי ומושך את העין ולכך יש גם ערך מוסף.

הערך המוסף בפעולת השדרוג:

1.     מעלה למודעות את מה שחשוב ומייעל את תהליך החיפוש.

2.     שם דגש על החזקות, הכישורים והיתרונות שכבר יש לנו.

3.     מחזק את האמונה העצמית (החשובה להתמדה ולהשגת התוצאות הרצויות).

4.     חושף ומאמן אותנו במתן תשובות לשאלות, שנדרש לתת לאורך כל הדרך!

שדרוג הוא למעשה חסכון בזמן ובמשאבים

בתהליך חיפוש העבודה, על כל שלביו, אנו מתחילות לגלות ולזהות מה חשוב לנו, אנחנו יותר ויותר ממוקדות ומבינות את הרצונות שלנו והקדשת הזמן לכתיבת קורות החיים באופן שיווקי ואפקטיבי, היא הזדמנות כבר בתחילת התהליך, לדייק ולכוון לעבר התפקיד והמקום, שישמש אתכן בעתיד, כבית שני.

כל אחת יודעת להגיד לעצמה האם היא מרוצה מהתוצאות בשטח, האם המציאות שלה היא כזו שמקדמת אותה לעבר המטרות/היעדים והרצונות שלה או שהיא מרגישה שדברים קצת עומדים במקום, כאשר הטלפון אינו מצלצל כפי שציפתה בתחילת הדרך.

העובדות מתחילות להתערבב עם התחושות, שדברים לא מתנהלים כשורה כשהפניות לא מרבות להגיע ואם הן כבר מגיעות אז יש מקרים, שכבר בשלב הטלפוני, זה מרגיש ש"זה לא זה" או לא בהכרח דומה למשרה שחשבתן.. אז אתן מוצאות את עצמכן נאלצות להתפשר (בדרך כלל בעקבות תחושת הבהילות והתסכול ) ומתקדמות לשלב הפרונטלי, שבו מראיין יסודי, עשוי לזהות את חוסר המוטיבציה האמיתי שלכן לתפקיד.. ואז הרוח כבר יכולה לצאת מהמפרשים כאשר מגיע הרגע המבאס הזה של מכתב הפסילה (שלא נדבר על ארגונים שבכלל לא מעדכנים ומעמיקים את התחושה שהכול תלוי באוויר) .

הרגשות והתחושות האלו הן לגיטימיות ומרוקנות אותנו בשעה, שיתכן שאחד ההסברים לתהליך המתיש הזה, טמון בעובדה, שקורות החיים אינם כתובים באופן שפותח את הדלתות ואינם מכוונים לאין שרציתן מלכתחילה!! הבשורות הטובות הן, שניתן לקבל אבחון בפשטות וללא תשלום.

במידה והתחושות האלו מוכרות זוהי בהחלט נקודת התפנית לשינוי המבורך!!

זה הרגע המועיל להסתייע בעזרה מקצועית ולבצע שדרוג קורות חיים /הכנה לראיונות עבודה/ הכוונה תעסוקתית

בעזרת בבירור יסודי של כל הפרמטרים של איפה אתן בתחושת מסוגלות, מועילות ותרומה,

בעזרת כתיבת פורמט מנוסח באופן ברור ובהיר, השם דגש ביכולות ובחזקות- כל אלה יתנו לכן את כרטיס הכניסה למציאות החדשה, מתוך אמונה עצמית ובתחושה טובה של השגיות והגשמה. ליעוץ ראשוני לשדרוג קורות חיים ללא עלות ניתן לשלוח קורות חיים – כאן

לקראת סיום, נקודה נוספת למחשבה

ברשותכן, אני רוצה להכניס אתכן רק לרגע לנעליו של מי שבאחריותו לעבור על מאות כרטיסי הביקור, שנשלחים אליו מדיי יום.

דמיינו שכל עניינו של ממלא התפקיד (תפקיד מתיש ,סיזיפי ומהיר של סינון ראשוני בלבד) הוא להתקדם לעבר השלב הבא של הראיון הטלפוני ולמצוא את העובד/ת שעשוי/ה להשתלב בתפקיד על הצד הטוב ביותר .

מה שיסייע לכן להיכנס לתפקיד החשוב הזה, הוא להשיב על השאלות הבאות :

·    על פי אילו פרמטרים הייתן שולפות את קורות החיים, שראויים להמשך תהליך ?

·    מכול מגשיי המועמדות, למי הייתן נותנות את ההזדמנות להרשים אתכם?

 

בהצלחה לכולן!!

ושיהיה תהליך מעצים ומפרה לכול הצדדים.

לירון שטכל פן

מאמנת אישית להשמה והעצמה

054-2228090

pashtut4u@gmail.com

https://business.facebook.com/pashtut4u?business_id=464672870379463

 

מודעות פרסומת


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s